Nakupování na internetu je oblíbené, přesto se e-shopům vrací každý desátý nákup

O tom, že je nakupování online velice oblíbené, o tom není sporu. Lidé zkrátka chtějí nakupovat z pohodlí domova, nechtějí nikam chodit, nemají potřebu nikam chodit. Raději využijí služby online, což je daleko pohodlnější, navíc se toho stihne během dne daleko více. O nakupování přes internetu lze tedy říct, že se tento styl nakupování stává stále oblíbenější. Je však pravdou, že každý desátý nákup se e-shopům vrátí. Důvodem však nemusí být nespokojenost, často je důvodem třeba nepadnoucí kousek oblečení nebo podobné důvody. 

Dnes lze na internetu koupit naprosto všechno. Zatímco v minulosti jsme si objednávali jen oblečení nebo elektroniku s nábytkem, dnes si přes internet můžeme koupit i potraviny nebo lékárenské zboží. Jelikož e-shopy nabízí možnost bezplatně vrátit zboží, lidé se nebojí na internetu nakupovat. 

Jak jsme však zmínili, v průměru každý desátý nákup se vrací do e-shopu, kde byl zakoupen. Ve většině případů se jedná o módu, která nepadne. Nejvíce se však věcí vrací během vánočních svátků, respektive po Vánocích, kdy se člověk netrefil do vkusu. 

Mnozí prodejci mají problémy 

Sice všichni obchodníci musí počítat s tím, že se lidem vrátit zboží nemusí, na druhou stranu mnozí obchodníci opravdu mají problémy, když přijde na vrácení zboží. Nejčastějšími důvody problémů je pozdní doručení nebo poškození zboží při dopravě, za což nemůže samozřejmě ani sám prodejce, ale ani kupující, přesto se zboží v poškozeném stavu vrátí prodejci, jelikož kupující to na něj bude svádět. Mnohdy je problémem i vrácení nevhodného dárku, který se dostal na Vánoce. 

Co se nejvíce vrací 

Jak již bylo zmíněno, nejvíce se vrací oblečení a obuv. Často však dochází i k vracení produktů z oblasti krásy a zdraví, případě z oblasti elektroniky a hobby. Taktéž se vrací i věci z oblasti dům a zahrada, ale to jen výjimečně, opět však v době Vánoc mnohem více než během roku.