Vyplatí se franšízové podnikání? 

Nabízí se otázka, zdali se franšízové podnikání vlastně vyplatí. Ze všech stran slýcháme, jak je ideální cesta začít podnikat, ale hodí se skutečně pro kohokoliv? Už víme, že franšízová síť může vzniknout prakticky ve všech odvětvích, a to včetně služeb. Důkazem je toho Extéria Market, poskytovatel poradenství v oblasti BOZP a PO, která se nejen díky tomu rozšířila do různých koutů Česka i na Slovensko. Pojďme se tedy podívat na to, jestli se skutečně vyplatí.  

Když nechcete příliš riskovat 

Současná doba je nevyzpytatelná, což může znamenat jediné – ne každému se do vlastního podnikání může chtít. Jenže když věříte ve své schopnosti a už nechcete být dále zaměstnaným člověkem, hledáte něco, co by bylo méně rizikové. A franšíza taková je.  

Veškerý princip spočívá v poskytnutí fungujícího know-how i marketingové strategie, ze které můžete těžit ve svůj prospěch. Tím pádem se znatelně snižuje pravděpodobnost toho, že by vaše firma skončila už po prvním roce. 

Samozřejmě prakticky žádná firma negarantuje, a to ani franšízová společnost, že se hned v prvním roce dostanete do zelených, případně alespoň černých čísel. To už je na šikovnosti každého podnikatele individuálně. Dostane se však skvělý odrazový můstek, díky němuž minimálně ten start bude jiný – lepší.  

Hledejte odvětví, kde vidíte díru na trhu 

To, že na základě franšízového podnikání v České republice funguje řada společností ještě neznamená, že nemůžete si jako první otevřít pobočku takové značky, která u nás ještě není. Když se vám podaří najít tuto díru na trhu, pravděpodobnost budoucí úspěchu bude jistě velká. Jestliže jste už takovou díru na trhu našli, pak není nad čím dlouho spekulovat – dveře jsou vám dokořán. 

Samozřejmě klíčová bude pořizovací cena franšízové licence. Některé se dají sehnat do padesáti tisíc korun, jiné stojí stovky tisíc, některé dokonce miliony. Záleží od toho, pro co se rozhodnete a jaké jsou vaše finanční možnosti.