I ředitele firem něco pojí. Otázkou je, co?
Toužíte řídit velkou společnost? Připravte se na to, že i když budete chtít být sebevíc výjimečný, nikdy zcela výjimečným nebudete. Je to dáno tím, že ředitele firem zkrátka něco spojuje. To potvrzuje novinář, který strávil dlouhou chvíli s řediteli firem. Vyzpovídal konkrétně šest stovek ředitelů různých společností, aby zjistil, jestli jsou si podobní nebo jestli lze uspět právě na jinakosti, na jedinečnosti. Závěrem jeho průzkumu je to, že ředitele firem něco spojuje. Otázkou však je, co?
Když se snažíte dostat na samotný vrchol úspěšné hory, cesta bude trnitá. Ovšem můžete se inspirovat od svých konkurentů. Mnozí ředitelé firem žijí v domnění, že jsou originální, jedineční, že řídí firmu naprosto jinak než kdokoli jiný, jenže opak je pravdou. Ředitele firem něco spojuje, a to konkrétně tři věci.
1) Zvědavost
Ředitelé jsou zkrátka zvědaví, ovšem jsou zvědaví zejména na současný svět, na svět moderních technologií. Lze tedy říct, že jsou aplikovaně zvědaví. Jsou rozhodně smart, vlastní chytré technologie, protože vědí, že je můžou posunout a že díky nim budou zvládat každodenní povinnosti hravěji a snadněji. Novinář, který prováděl průzkum, zjistil, že první věcí, která ředitele firem spojuje, je to, že se zajímají o svět a dění kolem sebe. A to je velmi důležité, pokud chcete ve světě podnikání uspět.
2) Komfort mají v nepohodlí
Ještě nikdo neuspěl tehdy, pokud byl stále uzavřený ve své bublině, ve své komfortní zóně. Lidé se musí ze své komfortní zóny dostat, jen tak mohou uspět. Jinými slovy – ředitelé mají komfort v nepohodlí. Na první pohled je věta poněkud odporující, ovšem nakonec logická.
3) Přítomnost, to je oč tu běží
Je sice skvělé plánovat svou budoucnost, ale je zároveň třeba žít přítomností. Zapomínat na minulost, nezabývat se budoucností, žít okamžikem – i to spojuje lídry velkých firem.