Bankovní ombudsman jako šance vyřídit reklamaci jinak 

Podávali jste v bance žádost o reklamaci nějakého z finančních produktů? Nezřídka se stává, že vám banka takovou žádost zamítne, což se ve vašich očích nemusí jevit jako přijatelné řešení. Jen málokdo však ví, že se nemusíte spokojovat s tímto výsledkem, ale že se můžete proti tomuto také odvolat. Existuje totiž takzvaný bankovní ombudsman, se kterým můžete výsledek reklamace projednat znovu a možná, že vám bude moct zařídit jiný verdikt.  

Ne všechny banky mají ombudsmana 

Dalo by se říct, že bankovní ombudsman funguje podobně jako odbory v zaměstnání. Čili pokud se s klientem (v tomto případě) zachází špatně, může se pokusit o změnu. Jenže je pravdou, že ne všechny banky mají takového zástupce, který by byl klientům k dispozici v případě, že by chtěli znovu přezkoumat vyhodnocení reklamace ze strany banky.  

S požadavkem na ombudsmana se můžete obrátit například v České spořitelně, ČSOB, také v Komerční bance, v Poštovní spořitelně nebo v GE Money Bank.  

Pro složitější případy 

Za ombudsmanem se vyplatí zamířit například ve chvíli, kdy řešíte složitější případy. Pokud váš problém nevyřešili zaměstnanci pobočky, právě ombudsman je tím, za kým můžete zamířit. Je totiž v případě třístupňového systému řešení stížností na tom nejvyšším místě.  

Pokud má tedy klient pocit, že výsledek, který ze strany banky obdržel není dostatečný nebo správný, ombudsman se přesně takového případu může hrdě ujmout. Věnuje se velmi často složitým případům, které vyžadují daleko hlubší expertízu.  

Velmi často se tak jedná například o odvolávání se proti reklamačnímu řízení, případně také se jedná o nespokojenost zákazníků se servisem banky nebo se řeší dědická řízení, převody dispozičních práv nebo reklamace transakcí.